رئیس اتحادیه املاک کشور اعلام کرد: تعداد معاملات مسکن در کشور از تاریخ اول فروردین ۹۷ تا ۲۴ دی امسال نسبت به همین تاریخ در سال گذشته کاهش ۲ درصدی داشته است. وی همچنین از کاهش ۱۰ درصدی تعداد مبایعه نامه ها در این مدت خبر داد و افزود: علاوه براین اجاره مسکن نیز در […]

 

رئیس اتحادیه املاک کشور اعلام کرد: تعداد معاملات مسکن در کشور از تاریخ اول فروردین ۹۷ تا ۲۴ دی امسال نسبت به همین تاریخ در سال گذشته کاهش ۲ درصدی داشته است.

وی همچنین از کاهش ۱۰ درصدی تعداد مبایعه نامه ها در این مدت خبر داد و افزود: علاوه براین اجاره مسکن نیز در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۴ درصدی در کل کشور روبرو بوده است.

خسروی در ادامه راجع به آمار بازار مسکن تهران نیز اظهارداشت: در شهر تهران تعداد معاملات مسکن در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کاهش ۲۲ درصدی را تجربه کرده است. همچنین در زمینه تعداد مبایعه نامه در این مدت ۲۸ درصد کاهش را در تهران شاهد بوده ایم.

 

وی اعلام کرد: مردم تهران در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته اشتیاق کمتری به اجاره مسکن داشته اند و در این زمینه از آمار اجاره مسکن تهرانی ها ۱۶ درصد کاسته شده است.

 

رئیس اتحادیه املاک کشور در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص مقایسه آمار بازار مسکن در دی ماه ۹۷ نسبت به آذرماه امسال عنوان کرد: دی ماه بدترین بازه زمانی امسال برای بازار مسکن بوده که ما در این مدت ۶۸ درصد کاهش تعداد معاملات مسکن در کشور را شاهد بوده ایم.

 

وی راجع به آینده بازار مسکن در کشور ابراز امیدواری کرد و افزود: در ۲ ماه پایانی هرسال به دلیل نزدیک شدن به سال جدید بازار مسکن به طرف رونق گام بر می دارد و امسال هم انتظار داریم در ایام باقی مانده از سال ۹۷ تعداد معاملات مسکن در کشور افزایش یابد.

 

خسروی این رونق را مربوط به بازار خرید و فروش مسکن دانست و تاکید کرد: فصل اجاره مسکن تمام شده و نمی توان انتظار داشت که در زمینه اجاره مسکن رونق خاصی را در ۴۵ روز باقی مانده از ۹۷ شاهد باشیم. اما در زمینه خرید و فروش می توانیم رونق را حس کنیم.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری از سوی شبستان در مورد وضعیت قیمت مسکن در کشور نیز توضیح داد: ما علاقه مندیم که قیمت مسکن افزایش نیابد اما از آنجایی که مواردی چون شاخص تورم، شایعات عید و بعد از عید بر این بازار در ۴۵ روز پایان سال تاثیر دارد، شاهد افزایش قیمت مسکن در این مدت هستیم.

 

رئیس اتحادیه املاک کشور در پایان خاطرنشان کرد: در این مدت مقداری فروشنده ها بدون نگاه کارشناسی قیمت ارایه می دهند اما این مساله موجب ایجاد رکود در بازار مسکن نمی شود. اگرچه افزایش قیمت را شاهد هستیم اما خرید و فروش هم رشد نسبی نسبت به ماه دی خواهد داشت.