وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود اراده مصمم برای تکمیل مترو هشتگرد تا تا بستان ۹۸ از بهره برداری جاده طالقان سال آینده خبر داد و گفت: برنامه های دولت برای بازار مسکن تورم زا نیست. محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه در حال احداث خط متروی هشتگرد، […]

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود اراده مصمم برای تکمیل مترو هشتگرد تا تا بستان ۹۸ از بهره برداری جاده طالقان سال آینده خبر داد و گفت: برنامه های دولت برای بازار مسکن تورم زا نیست.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی این پروژه افزود: درحال حاضر اکثر تجهیزات و امکانات پروژه تأمین و در اختیار پیمانکاران قرار گرفته تا هرچه سریعتر نصب شود.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه تا اواسط تابستان ٩۸ به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: مردم اطمینان داشته باشند که در روند کار وقفه‌ای به وجود نمی‌آید و اراده‌ای مصمم برای تکمیل طرح ازسوی تمامی دست اندرکاران، نمایندگان، استانداری و شرکت عمران شهرهای جدید در این حوزه وجود دارد.

وزیر راه  و شهرسازی همچنین از اجرای خط دوم راه‌آهن کرج – قزوین خبر داد و تصریح کرد: این پروژه نیز هم اکنون درحال احداث است که در کنار سایر امکانات موجود قطعا در کاهش بار ترافیکی جاده کرج – قزوین و افزایش ایمنی و سرعت سفرها تأثیر بسزایی خواهد داشت.

اسلامی با اشاره به بهره‌برداری جاده طالقان در سال آینده، اظهار کرد: موانع این پروژه هم اکنون درحال بررسی و رفع است که تلاش می‌شود تا سال آینده تکمیل شود. نکته مورد اهمیت در پروژه این است که در طول اجرای پروژه فضای سبز و گردشگری طالقان نیز تخریب نشود و برای نسل‌های آینده حفظ شود و قابل استفاده باشد.

وی درباره مصوبه شورای پول و اعتبار در افزایش وام ساخت مسکن گفت: یکی از تأکیدات جدی ما جریان سازی برای تسریع در روند تولید و عرضه مسکن است. به این منظور تسهیلاتی که در حال حاضر به سازندگان داده می‌شود افزایش یافته و امکان انتقال آن به خریدار نیز فراهم شده است.

وی افزود این اقدام علاوه بر مشوق‌های ساخت مسکن و ارائه کارت اعتباری خرید مصالح، آیتم‌های اصلی برای شتاب دادن به جریان تولید مسکن خصوصا برای اقشار متوسط و رو به پایین کشور در این دوره به شمار می‌رود. وی تاکید کرد: اطمینان داریم این برنامه‌ها کفایت کرده و تورم‌زا نیست و قیمت مسکن را به طور متناسب حفظ می‌کند.