خسروی گفت: مالکان با توجه به نوسانات اقتصادی ایجاد شده در سال جاری باید انصاف را رعایت و اجاره را بیش از ۲۰ درصد تعیین نکنند.  مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه تجربه‌های گذشته نشان داده است که همزمان با افزایش نرخ دلار و رشد جهشی قیمت مسکن در طول چند […]

خسروی گفت: مالکان با توجه به نوسانات اقتصادی ایجاد شده در سال جاری باید انصاف را رعایت و اجاره را بیش از ۲۰ درصد تعیین نکنند.

 مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه تجربه‌های گذشته نشان داده است که همزمان با افزایش نرخ دلار و رشد جهشی قیمت مسکن در طول چند سال قیمت مسکن در سال آینده به ثبات می‌رسد، گفت: در سال ۹۱ قیمت مسکن همزمان با نرخ دلار به رشد ۷۰ درصدی رسید، اما در سال ۹۲ قیمت‌ها به ثبات رسید و بعد از مدتی بازار مسکن وارد دوران رکود شد.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که در سال ۹۸ و ۹۹ جهش قیمتی نخواهیم داشت و بازار وارد دوران ثبات قیمتی می‌شود.

رئیس اتحادیه املاک درباره بازار اجاره گفت: قیمت اجاره تابعی از قیمت خرید و فروش مسکن است و با توجه به آنکه به ایام ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم بازار اجاره رونقی نخواهد داشت و مالکان به طور طبیعی در این ماه انصاف را رعایت خواهند کرد.

خسروی اظهار کرد: امسال با توجه به نوسانات قیمتی که در بازار خرید و فروش و همچنین بازار ارز و سکه ایجاد شده است مالکان باید بیشتر هوای مستأجران را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود قیمت اجاره بیش از ۲۰ درصد افزایش نداشته باشد، گفت: به طور معمول قیمت اجاره همواره زیر نرخ تورم است و امیدواریم دولت با سیاست‌های مسکنی خود بتواند بازار اجاره آرامی را امسال ایجاد کند.

رئیس اتحادیه املاک با بیان اینکه متأسفانه سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور وضعیت بازار مسکن را به هم ریخته‌اند، گفت: به طور مثال قیمت یک ملک در منطقه‌ای ۱۰ میلیون تومان است، اما سایت‌های اینترنتی قیمت این منطقه را ۱۵ میلیون تومان تعیین می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که مالکان ملک خود را بیش از قیمت‌های عرف تعیین کنند.

خسروی اظهار کرد: دولت باید به وضعیت و قیمت‌های موجود در سایت‌های اینترنتی نظارت بیشتری داشته باشد، زیرا که رواج این سایت‌ها در ۲ سال گذشته بازار مسکن را به هم ریخته است.