ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل بانک مسکن  گفت: به منظور رونق بخش مسکن یازدهم اردیبهشت از بسته‌ای رونمایی کردیم که بر مبنای آن به فضا‌های جدیدی وارد خواهیم شد که تاکنون یا وارد نشده و یا کمتر وارد شده بودیم.    وی افزود: پیش از این به منظور تنظیم و عرضه تسهیلات در حوزه‌های ساخت و […]

ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل بانک مسکن  گفت: به منظور رونق بخش مسکن یازدهم اردیبهشت از بسته‌ای رونمایی کردیم که بر مبنای آن به فضا‌های جدیدی وارد خواهیم شد که تاکنون یا وارد نشده و یا کمتر وارد شده بودیم. 

 

وی افزود: پیش از این به منظور تنظیم و عرضه تسهیلات در حوزه‌های ساخت و خرید از سقف‌های تسهیلاتی استفاده می‌شد، اما در بسته جدید، سعی می‌کنیم از سایر پتانسیل‌هایی که تاکنون کمتر استفاده شده است، استفاده کنیم.


وی با بیان اینکه سیاست گذاری کنونی در قالب مصوبات شورای پول و اعتبار بیشتر بر بخش عرضه توجه دارد، بیان کرد:  سقف تسهیلات ساخت واحد مسکونی در تهران را حداکثر ۱۷۰ میلیون تومان به ازای هر واحد افزایش داده ایم در حالی که این عدد پارسال ۱۱۰ میلیون تومان بود و امسال ۶۰ میلیون تومان به منظور عرضه مسکن این مبلغ اضافه شده است. همچنین در مراکز استان‌ها این عدد ۱۶۰ میلیون تومان است و در سایر شهر‌ها ۱۳۰ و در مناطق کمتر توسعه یافته نیز سقف این تسهیلات به ۱۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

 

وی اظهار کرد: تا پیش از این از سقف‌های تسهیلات ثابت استفاده می‌کردیم؛ یعنی همه متقاضیان دهک‌های سوم تا هفتم که گروه هدف ما هستند از سقف تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی استفاده می‌کردند در حالی که در بسته جدید پیشنهاد داده ایم که بر اساس قدرت خرید و توان بازپرداخت افراد، سقف‌های تسهیلاتی به صورت متغیر تعیین شود و افراد بر اساس قدرت خرید و بازپرداخت اقساط خود بتوانند از تسهیلات متناسب با شرایط خود استفاده کند که اجرایی شدن این پیشنهاد نیازمند مصوبه شورای پول و اعتبار است.

 

وی افزود: مبلغ تسهیلات ۱۷۰ میلیون تومانی در اختیار بانک مسکن است و آنچه در اختیار بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار است، چیزی است که در حوزه تقاضا قرار می‌گیرد؛ بنابراین عرضه با بانک مسکن است.

 

رحیمی انارکی تصریح کرد: مجموعه سیاست اعتباری ما بر این است که تسهیلات ساخت را در اختیار واحد‌هایی قرار دهیم که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان