بانک تخصصی بخش مسکن از تمدید طرح پرداخت نیمی از سقف وام خرید مسکن تا پایان تیرماه امسال بدون نیاز به خرید اوراق تسهیلات مسکن خبر داد.  بانک عامل بخش مسکن اعلام کرد: این بانک به منظور کمک به خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه و تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن و همچنین به مناسبت […]

بانک تخصصی بخش مسکن از تمدید طرح پرداخت نیمی از سقف وام خرید مسکن تا پایان تیرماه امسال بدون نیاز به خرید اوراق تسهیلات مسکن خبر داد.

 بانک عامل بخش مسکن اعلام کرد: این بانک به منظور کمک به خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه و تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن و همچنین به مناسبت سالروز تأسیس بانک از ۲۵ دی ماه ۱۳۹۹ لغایت پایان تیر ماه ۱۴۰۰ طرح اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده را ارائه کرده است.

اعطای تسهیلات خرید مسکنِ بدون سپرده مذکور، مشمول درخواست‌هایی می‌شود که پیش نویس قرارداد (قولنامه) حداکثر تا تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۰ تنظیم و قراردادهای مذکور حداکثر تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ در دفاتر اسناد رسمی ثبت شوند.

لذا متقاضیان خرید مسکن با استفاده از تسهیلات ناشی از اوراق حق تقدم می‌توانند توسط طرح مذکور ۵۰ درصد از تسهیلات درخواستی خود را بدون خرید اوراق و از محل بدون سپرده استفاده کنند؛ به نحوی که ۵۰ درصد مبلغ تسهیلات قابل پرداخت از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و ۵۰ درصد مابقی از محل منابع بدون سپرده باشد؛ به این ترتیب متقاضیان فقط برای نیمی از تسهیلات نیازمند خرید اوراق هستند.

برای نمونه: شخصی که در تهران قصد خرید واحد مسکونی را دارد در صورتی که از تاریخ صدور پروانه ساختمانی ملک مورد نظر حداکثر ۲۵ سال سپری شده باشد مشمول تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی است؛ که برای استفاده از این مقدار تسهیلات صرفاً لازم است برای ۵۰ میلیون تومان از آن اوراق خریداری کرده و ۵۰ میلیون تومان باقی مانده را از بانک مذکور و از محل «بدون سپرده» دریافت کند.

شرایط تسهیلات

اعطای تسهیلات خرید مسکن تا سقف‌های قابل پرداخت از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، با توجه به شهر پرداخت می‌شود.

نرخ سود تسهیلات بدون سپرده: در حال حاضر ۱۸ درصد

مدت بازپرداخت تسهیلات بدون سپرده: حداکثر ۶۰ ماه (۵ ساله)

نرخ سود و مدت بازپرداخت مقداری از تسهیلات که از محل اوراق ممتاز تأمین می‌شود مطابق با تسهیلات از محل اوراق محاسبه می‌شود.