دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه مناطقی از جمله آجودانیه و سعادت آباد بر گسل قرار دارند، گفت: سازوکار بورس با ساز و کار مسکن هماهنگ نیست و اگر سهام مسکن وارد بازار بورس شود تبدیل به بازار سرمایه گذاری می‌شود که نتیجه آن افزایش قیمت خواهد بود. ایرج رهبر دبیر انجمن […]

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه مناطقی از جمله آجودانیه و سعادت آباد بر گسل قرار دارند، گفت: سازوکار بورس با ساز و کار مسکن هماهنگ نیست و اگر سهام مسکن وارد بازار بورس شود تبدیل به بازار سرمایه گذاری می‌شود که نتیجه آن افزایش قیمت خواهد بود.

ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان تهران، با اشاره به اینکه باید از نظر فنی ساخت و ساز‌های موجود در ایران مانند کشور ژاپن دارای ابعاد علمی باشد، گفت: ایران از نظر علمی و فنی دست کمی از سازندگان و طراحان کشور ژاپن ندارد و باید مقاومت واحد‌های مسکونی که در این مناطق می‌سازیم مانند این کشور باشد.

رهبر توضیح داد: مناطقی از جمله آجودانیه و سعادت آباد بر گسل قرار دارند و در سال‌های گذشته میزان ساخت و ساز در این مناطق در مقایسه با سایر مناطق تهران به دلیل بالا بودن ارزش زمین افزایش یافته است.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران اظهار کرد: اسکلت‌هایی که در ساختمان‌ها قرار دارند و به صورت ضربدری نصب می‌شوند و همچنین نصب پنجره‌های دوجداره و استفاده از بتن‌های با کیفیت از جمله موارد موجود در آیین‌نامه است.

رهبر به وارد شدن مصالح ساختمانی و مسکن به بورس اشاره کرد و گفت: بسیاری از مصالح ساختمانی مانند فولاد از سال‌های گذشته واردبورس شده، اما وارد شدن این بخش‌ها نتوانسته کمکی به کاهش قیمت مصالح ساختمانی کمک کند.

او یادآور شد: وارد شدن مصالح ساختمانی به بحث بورس تنها به سازندگانی که اقدام به ساخت و ساز‌های واحد‌های مسکونی عمده می‌کنند کمک می‌کند چرا که در این خصوص نمی‌توانیم با مصالح ساختمانی خرد خرید و فروش کنیم.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به اینکه در بورس باید خرید و فروش مصالح ساختمانی در قالب پکیج باشد، ادامه داد: خرید و فروش مصالح ساختمانی در قالب خرد یا کم برای بسیاری از سازندگان امکان پذیر نیست بنابراین وارد شدن آن تاثیر چندانی بر بازار مسکن ساختمانی ندارد.

رهبر با اشاره به اینکه بورس‌ دارای قوانین و مقررات خاص خود است، افزود: امکان خرید مصالح ساختمانی از بورس وجود ندارد بنابراین باید کنترل و نظارت‌های دقیقی در این حوزه انجام شود که شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن باشیم.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با اشاره به اینکه سازوکار بورس با ساز و کار مسکن هماهنگ نیست، افزود: اگر سهام مسکن وارد بازار بورس شود تبدیل به بازار سرمایه گذاری می‌شود که نتیجه آن افزایش قیمت خواهد بود.

او توضیح داد: در طول سال‌های گذشته تلاش بسیار زیادی انجام شده تا بازار مسکن از بازار سرمایه فاصله بگیرد این در حالی است که وارد شدن مسکن به بورس تمامی برنامه‌های بازار مسکن را برای ثبات و کاهش قیمت برهم می‌زند.